António Félix da Costa přinesl DS Automobiles a Techeetah nové cenné body

V minulosti se to ukázalo opakovaně: na mistrovství světa ABB FIA Formule E může být kdykoliv všechno jinak! Ukázalo se to i na E-Prix v Římě. Po sobotním vítězství Jean-Érica Vergneho s novým vozem DS E-Tense FE21 čekala na tým DS Techeetah méně plodná neděle. Problémem byl pro zástupce DS Automobiles hlavně déšť. Během závodního víkendu čelili Jean-Éric Vergne, António Félix Da Costa a inženýři francouzského prémiového výrobce i jejich nové hnací ústrojí poprvé mokré půdě. S postupujícím závodem déšť navíc polevoval a trať byla čím dál rychlejší. Důkazem je i to, že žádný z jezdců první kvalifikační skupiny se nedostal do první desítky. Vzhledem k tomu, že António Félix Da Costa startoval z patnáctého a Jean-Éric Vergne z dvacátého místa, bylo jasné, že tento čtvrtý závod sezóny bude oba jezdce úřadujícího šampiona jednou velkou honičkou.

Xavier Mestelan Pinon však na konci svého posledního závodního víkendu ve funkci ředitele DS Performance nehledal jako obvykle žádnou výmluvu. „Dny plynou, ale každý z nich je jiný,“ potvrdil před předáním pochodně svému nástupci Thomasovi Chevaucherovi. „V dnešním ranním volném tréninku ani v kvalifikaci se našim pilotům nepodařilo na této studené a mokré trati podat dobrý výkon. V nastavení bylo co zlepšovat. V samotném závodě se výkon blížil očekáváním, ale při startu ze zadních pozic jsme nemohli doufat, že dosáhneme na pódium. Chtěl bych pogratulovat Jean-Éricovi i Antóniovi, že se jim dařilo se posunout dopředu a skončili na 11. a 7. místě. Celý tým si po zbytek šampionátu věří. Bude to těžké, ale průběžně je DS Techeetah v pořadí týmů na třetím místě a máme vše potřebné k tomu, abychom mohli zabojovat o nové tituly!“

Přečtěte si také:  Prodej CNG letos vzrostl o více než třetinu, hlásí innogy

Závod odstartoval stejně jako předešlého dne za safety carem na trati, na níž ještě zůstávaly mokré skvrny. Pozoruhodný závod v délce 45 minut plus jedno kolo byl opět dvakrát přerušen. Šampion António Félix Da Costa, který skončil na 7. místě, přinesl se svým novým vozem DS E-Tense FE21 první cenné body.

„Závod byl opět zábavný a navíc jsem získal několik bodů,“ usmíval se portugalský jezdec. „Startoval jsem z 15. pozice, podařilo se mi hodně vozů předjet a vyšplhal jsem se až na 7. místo. Dnes se toho dělo hodně, a to nejen na trati, ale také při diskusích ve vysílačce s techniky. Jsou věci, které jsme mohli udělat lépe, ale právě to je na tomhle týmu skvělé: nikdy se nepřestáváme učit a do Valencie se vrátíme silnější. Musíme se dostat dopředu již v kvalifikaci, abychom získali lepší startovní pozici. Je to stejné jako loni, kdy se nám nakonec podařilo získat oba tituly, takže si stále věřím. Děkuji všem fanouškům, že mi dali dvakrát Fanboost, to mi pomohlo při předjíždění, takže jsem je dobře využil.“

Jean-Éric Vergne skončil na 11. místě, takže mu vůz v této premiéře žádné body nepřinesl. „Nebyl jsem dneska s autem úplně spokojený,“ prohlásil francouzský pilot, který v sobotu zvítězil. „Nechápejte mě špatně! Auto je velmi rychlé, ale pořád máme co dělat, pokud chceme být na špici a bojovat o pole position a vítězství. Do Valencie máme týden a půl na to, abychom všechno rozebrali a vrátili se silnější.“

Šéf týmu DS Techeetah Mark Preston, se na celý den díval pozitivně: „Jean-Éric i António dnes navzdory obtížným podmínkám na trati zabojovali. António dokázal získat důležité body a Jean-Éric skončil těsně za TOP 10. Momentálně jsme v pořadí týmů na třetím místě a máme před sebou ještě hodně práce. Ale z tohoto italského víkendu si můžete odnést spoustu velmi pozitivních věcí.“

Přečtěte si také:  Potenciál elektromobility v ČR je velký, ale podpora státu je nedostatečná, uvedla v průzkumu více než polovina podnikatelů

Mark Preston měl také speciální vzkaz pro Xaviera Mestelana Pinona: „Řím byl jeho poslední E-Prix v pozici ředitele DS Performance a společně s celým týmem bychom mu chtěli z celého srdce poděkovat. Xavier hrál zásadní roli v partnerství mezi společnostmi Techeetah a DS Automobiles a zásadně se přičinil o náš úspěch. Přejeme mu vše nejlepší v jeho nové funkci technického ředitele FIA!“

Nebude to dlouho trvat a štafetu převezme Thomas Chevaucher, který byl dříve technickým ředitelem DS Performance. Další kolo mistrovství světa ABB FIA Formule E začne za deset dní. Poprvé v historii této disciplíny bude E-Prix hostit okruh Ricarda Torma ve španělské Valencii. Půjde opět o „double header“, což znamená, že 24. a 25. dubna se uskuteční hned dva závody.